Näringsliv

Näringsliv

Ditt företag eller arbetsplats kan göra skillnad, oavsett verksamhetens mål och målgrupp. Här hittar du tips för hur du kan engagera din arbetsplats genom att sprida kunskap och inspirera medarbetare, samt verktyg för hur ni som företag kan driva initiativ med direkt påverkan på ökade förutsättningar för hälsosamma vanor bland barn och unga, eller sponsra befintliga initiativ.

Gå med i vårt nätverk och var med i folkrörelsen för barn och ungas hälsa

Vi på Generation Pep vill skapa en folkrörelse för barn och ungas hälsa där vi samlar allt från eldsjälar och organisationer till företag och myndigheter. Idag är vi snart 500 företag, organisation och myndigheter som samlas i vår folkrörelse.

Läs mer om vårt nätverk

Starta och driv ett initiativ med Generation Pep

Har ditt företag ett starkt driv att göra världen bättre för barn och unga? Hör av dig till oss med din idé så ser vi vad vi kan göra tillsammans.

Läs mer om vår initiativprocess

En rad företag har under åren drivit initiativ tillsammans med oss på Generation Pep. Alltifrån att Synsam har delat ut gratis aktivitetsglasögon, Fabege har engagerat sig och byggt Pep-parker i Solna kommun till att Norlandia Förskolor har börjat jobba med rörelse och hälsosam mat i satsningen Norlandiaskuttet. Långt ifrån alla idéer är påhittade och fullföljda än, och bara fantasin sätter gränser.

Läs mer om våra samarbetsinitiativ

Gå vår kostnadsfria webbutbildning - och uppmana andra att göra detsamma!

För att öka kunskapen om sambandet mellan fysisk aktivitet respektive hälsosam mat och barns och ungas hälsa finns vår kostnadsfria webbutbildning: Sverige ska må bättre – en utbildning om barns och ungas hälsa. Utbildningen riktar sig till alla som vill få en grundläggande introduktion till ämnet och på ett lättillgängligt sätt ta del av den kunskap som finns idag kring barns hälsa kopplat till fysisk aktivitet, hälsosam mat och beteendeförändringar. Utbildningen tar ca 1 timme att genomföra och kräver inga förkunskaper.

Läs mer och gå utbildningen