ICA Påsk & Halloweengrönsaker

År 2017-2019 sålde ICA påsk- och halloweeninspirerade frukt- och gröntsortiment för att öka barn och ungas intresse för frukt och grönsaker.

I samarbete med Generation Pep tog ICA fram påsk- och halloweeninspirerade frukt- och grönsakssortiment med temainspirerade förpackningar kopplade till högtiderna. Syftet var att inspirera barn och unga att äta mer grönsaker och frukt under högtider som annars har stort fokus på godis. Sortimenten fanns tillgängliga i butik under respektive högtid.

Påsksortimentet

För att få fler barn att byta en del av det traditionella påskgodiset till nyttigare alternativ tog ICA fram ett sortiment med frukt och grönt i lekfulla förpackningar. Påsksortimentet gick under namnet Frukt och grönkulla, och bjöd på bland annat "harlortar" och "minituggisar". Sortimentet såldes i ICA-butiker under Påsk.

Halloweensortimentet

ICAs halloweensortiment bestod av olika frukter, rotfrukter och grönsaker som på ett lekfullt och positivt sätt hade målet öka intresset för frukt och grönt hos barn och unga. I samband med att sortimentet såldes passade över hundratalet butiker även på att skapa upplevelser i butiken såsom ansiktsmålning, tipspromenader, pyssel med yngre kunder eller överraskande tävlingar och smakdemonstrationer av sortimentet. Sortimentet såldes i samtliga ICA-butiker under veckorna i anslutning till Halloween.

Aktörer bakom

ICA
Generation Pep